Klant invoeren

Als je als accountmanager recent contact hebt gehad met een nieuwe klant die nog niet in Salesforce staat, dien je de klant in te voeren. In deze video laten we zien hoe je de klant aan maakt. Als er direct inzet gewenst is bekijk dan direct nadat je de klant hebt ingevoerd de video: Klant aanmaken om zien hoe je de klant laat aanmaken waardoor je verdere activiteiten op de klant kan uitvoeren.

1. Klant opzoeken

Klik op het uitklapvinkje naast Account en kies voor: Nieuw account.

Klant opzoeken

2. Klant aanmaken

Voer de naam van de klant in, geef bij "Klant structuur" aan dat het om een Hoofd account gaat en vul de juiste Accountmanager in.

Klant aanmaken

3. Adres opzoeken

Scroll een stukje naar beneden. Hier kan je het adres van de klant opgeven. Je kan de zoekbalk gebruiken waardoor het adres verder automatisch wordt aangevuld.

Adres opzoeken

4. Sector toevoegen

Scroll verder naar beneden en geef de juiste sector op.

Sector toevoegen

5. Opslaan

Sla de wijzigingen op.

Opslaan

6. Klant is aangemaakt

Je hebt nu succesvol de klant in Salesforce gezet met de juiste status en klant structuur

Klant is aangemaakt

7. Klant is aangemaakt

het juiste adres

Klant is aangemaakt

8. Klant is aangemaakt

en sector.

Klant is aangemaakt

De klant heeft nu de status Lead er zijn verder geen activiteiten mogelijk. Als er activiteiten nodig zijn bekijk dan de video: Klant aanmaken om verder te gaan in het proces.

Delen

Klant invoeren

of kopieer de link