Klant aan laten maken

Op het moment dat je verder aan de slag wilt met een klant moet deze op de status Hoofdklant worden gezet. Dit doet afdeling Facturatie, nadat afdeling Finance een kredietcheck heeft uitgevoerd en deze is goedgekeurd. In deze video leggen we je uit hoe je dit in gang kan zetten.

1. Zoek klant op

Open de klant kaart als je dit nog niet gedaan hebt.

Zoek klant op

2. Klant aan laten maken

Scroll naar de sectie Klant aanmaken/A M info en klik op een potloodje om de pagina te bewerken.

Klant aan laten maken

3. Velden invullen

Met het veld Klant aanmaken wordt het proces gestart om de klant aan te maken. Zet deze dan ook op Ja. Vul vervolgens de andere velden ook in met het Kamer van Koophandelnummer, de reiskosten, welke BBD er gehanteerd moet worden, selecteer de juiste O R T, geef aan of de standaard tarieven moeten worden gehanteerd of dat er andere tarieven zijn afgesproken als er andere tarieven zijn afgesproken moet je deze per mail doorzetten naar afdeling Facturatie. Geef tenslotte het emailadres op waar de facturen naar gestuurd moeten worden en in welke sector de klant zit.

Velden invullen

4. Velden invullen

In het rechterdeel van deze sectie kan je evt. aanvullende afspraken die je met de klant hebt gemaakt vastleggen. Deze velden zijn niet verplicht maar wel voor alle collega's zichtbaar. Zo weet een ander team direct welke afspraken je hebt gemaakt met de klant over bijvoorbeeld het parkeren.

Velden invullen

5. Opslaan

Klik op "Opslaan". Het proces wordt nu doorgezet naar afdeling Finance.

Opslaan

6. Tegel voor Finance

Zij zien een tegel Kredietcheck zodat zij deze kunnen uitvoeren.

Tegel voor Finance

7. Tegel voor Facturatie

Als de kredietcheck is goedgekeurd ontvangt afdeling Facturatie de klant in de tegel Klant aanmaken. Zij zullen dan hun instelling doorvoeren en de klant op status Hoofdklant zetten. Als afdeling Finance de kredietcheck niet goed keurt dan ontvangt de accountmanager zelf een tegel: Kredietcheck niet goedgekeurd.

Tegel voor Facturatie

8. Klant is aangemaakt

Als afdeling Facturatie klaar is zie je dat de klant nu de status Hoofdklant heeft

Klant is aangemaakt

9. Kredietcheck is uitgevoerd

en als je naar beneden scrolt zie je dat de kredietcheck is goedgekeurd en eventueel ook het kredietlimiet.

Kredietcheck is uitgevoerd

De klant is nu volledig aangemaakt en je kan nu alle andere activiteiten gaan vastleggen op de klant. Zo kan je bijvoorbeeld een onderliggend account aanmaken, oftewel een Locatie of Afdeling. Alle vacatures leggen we in principe vast op een afdeling. Volg dus de video: Onderliggend account aanmaken om dit te doen zodat je een vacature kan aanmaken voor deze klant.

Delen

Klant aan laten maken

of kopieer de link